Ledig lördag

Idag joggade jag för första gången sedan det började göra ont i maj. Jag joggade 1,5km på bandet och det kändes helt okej. Har man haft problem med t.ex. skenbensmuskeln eller knät gäller det att öka belastningen långsamt.

Efter detta styrketränade jag med Sara. Jag körde mage och axlar. 3 set a 15-20 reps, muskelkontakt.




Mage
Bålrotation i maskin
Raka bukmuskeln i maskin
Sidolyft med viktplatta
Raka crunch på boll



Raka crunch på boll


Framsida och sida axlar
Sittande hantelpress
Hantellyft åt sidan


Sittande hantelpress



Sedan massage plus lunch med Gustaf på Slimfood. Ikväll blir det planering av föreläsning med Marcus.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Tänkte fråga en sak av nån som tränar mycket och dessutom undviker kolhydrater.

Jag har börjat undvika kolhydrater och funderar nu på vilken återhämtning som är bra precis efter träningspasset?

Har du några bra tips?



Tacksam för hjälp! :)

2011-01-10 @ 16:35:37
URL: http://www.lifelovebaking.com
Postat av: Johan

Hej

Efter ett styrkepass tar jag EAA (aminosyror) dirket efter och efter ett konditionspass tar jag antingen EAA eller en proteindrink. Jag försöker sedan äta lagad mat så fort efter styrketräningen jag kan. Om jag är ute efter förbränning på konditionspasset väntar jag typ en halvtimme med mat.



Om man inte kan ha med matlåda är ju typ ost, ölkorv eller liknande som klarar sig att vara ifrån kylen lite ett bra alt.



Hoppas du fick svar nog :)

2011-01-11 @ 19:54:50
URL: http://bodyandsoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0