Update helgen

Veckan första träning är avklarad! Jag började veckan med en cykel 45 på Sportlife Exclusive. Instruktören var mycket bra, speciellt eftersom hon sa på vilken procent av maxpulsen vi skulle ligga på, vilken teknik vi skulle köra, där har du de två sakerna jag måste ha för att jag ska få ut vad jag vill av en cykelklass. Det är klart att jag kan lägga upp mitt eget race också, men när jag går på en klass vill jag höra vad jag ska göra och slippa tänka :) Det slapp jag idag :) Instruktören var också tydlig i sitt instruerande, coachade bra, bra musik och hade en härlig relation till sina deltagare! Bra start på måndagen!

När det kommer till min egen träning så måste jag vänja mig vid att träna på morgonen, jag hade svårt att komma upp i puls eftersom mjölksyran kom väldigt fort. Men det kommer det kommer!



I fredags hade jag först min cykel 45, det blev en superklass som jag var riktigt nöjd med!
Efter det körde jag ben och mage med Marcus och Hagge. Kändes så där att köra ben efter en cykelklass så det blev sådär, magen däremot kändes bra!

I lördags så hade jag inte särskilt många bokade på min box, folk börjar välja solen istället på helgen, men det var en hel del drop in så det blev en av de bästa klasserna på länge! Jag var en 9a för andra gången denna vecka och deltagarna höjde sig rejält! Det var en hel del utveckling! Några som äntligen satte en teknik som jag tjatat om länge och några som vågade låta lite mer när de tränar. Att låta på en boxklass brukar peppa en att ta i lite mer :)
Efter boxen blev det en promenad i solen med Malin och sedan gymning med Malin, Anna och Marcus på Ullevi. Olympiska Lyft, TRX och boxning. Jag råkade slappna av för en sekund när jag höll mitzharna åt Marcus och han kör med hanskar med väldigt lite stoppning, de likna mma-handskar och ja han träggade mig på tinningen. Ett hyfsat hårt slag som fick mig att stanna upp lite. Men ingen fara, men creed till Marcus som delat ut sin första blåtira ;)

Helgen avslutades igår, söndag, med att jag körde rygg, triceps och kettlebell på Exclusive. Jag trixade lite med passer och slog ihop några övningar till superset för att lägga mer fokus på förbrännning.

Pullups 4 set
Latsdrag och omvända flyes i drag - Superset - 4 set
Dips med vikt 20kg - 4 set
Ryggresning i bellyback med omvända flyes (hantlar) och pushdown med rep - 4 set
+ lite kettlebell


Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj då! Värst vad du var morgonpigg! =)

Härligt tränat i helgen!

2010-04-26 @ 09:10:14
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Cicci

Ja,. jag åkte ing skidor heller ;)

2010-04-26 @ 21:33:13
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok
Postat av: J

Johanna: Pigg? haha njä



Cicci: Bara afterski alltså ;)

2010-04-27 @ 23:26:20
URL: http://bodyandsoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0