Det bidde axlar och RPM

Igår blev det axlar och nacke på gymmet, lite dåligt med tid för att hinna något utöver detta.

Axlar
Militärpress 40kg/8 40kg/7 40kg/86
Hantelyft framåt 12,5kg/10 12,5kg/9 12,5kg/8
Stående militärpress 30kg/8 30kg/10 30kg/8
Lateral raise (maskin) 22,7kg/5 18,2kg/8 18,2kg/7
Korsdrag, liggandes på rygg 12kg/9 12kg/7 12kg/6-dropset
Superset hantelyft sida - bakåt 8kg/6-4kg/8 7kg/8-4kg/5 7kg/6-4kg/5

Traps
Shurgs i smithmaskin Bredd 60kg/8 Smal 60kg/8 Bredd 60kg/6 - dropset på sista

Nacke 20,20,15 15,10,5

Sen gick jag på RPM för första gången på över ett år tror jag. En av mina chefer som hade klassen, hon var en sånd instruktör som jag behöver på en cykelklass, pushandes, gapandes vädligt motiverande! Dock så var den mesta av musiken kass, vilket jag hört flera RPM-instruktörer säga också. Musiken är ju så viktig på framförallt cykelklasser. Så det blir tyvärr inget mer besök på RPM innan de byter, om det nu är så att jag inte hittar någon annan lunchklass att gå på. Sen tycker jag kadensen är för snabb ibland, många låtar jag själv hade valt att köra halvtakt på. Men jag nådde 95% av min maxpuls vi några tillfällen :)
Jag känner att formen börjar leta sig tillbaka, återhämtar mig fort!


Förra veckans träningssummering såg förresten ut såhär:

Höll i 5 högintensiva cykelklasser.
5 gymningar
1 löpning
3 hemma träningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0