Snabbt svar från Coca Cola

Fick svar av Coca Cola dagen efter. Det var snabbt svarat:
Först mitt mail:

"Hej

Jag köpte idag, söndag 20091220, en 2 liters Coca Cola Zero -flaska. Colan i smakade inte alls som den ska. Det smakade mest vatten vilket påverkade min söndagsmiddag negativt, Coca Cola zero gör ju maten godare. "

Svaret:

Hej J!

Tack för att du hör av dig till oss!

Jag tycker det är väldigt tråkigt att du fått en produkt som inte motsvarat förväntad kvalitet. För att vi ska kunna ge dig ett rättvist svar och hjälpa dig på bästa sätt, behöver vi få in produkten för att göra en fullständig analys. Bekräfta om förpackningen med innehåll finns kvar samt nedan information så att vi i så fall kan skicka ett förfrankerat papprör till dig som du kan returnera produkten i till oss.

När sedan produkten kommer in till oss gör vårt laboratorium en analys och meddelar oss.  Därefter hör vi på Konsumentkontakt av oss till dig med analyssvaret samt med en värdecheck som ersättning för din tråkiga upplevelse

Var vänlig och återkom med:
- Telefonnummer dagtid.

Vi behöver även information om produkten:
-  Bästföredatum och det klockslag som står därefter.
- Typ av förpackning (20cl, 50cl, 1,5L, 2L etc) PET/burk
Med vänliga hälsningar Petra
Konsumentkontakt

Tycker att det var ett bra återkommande. Det visar väl dels att Coca Cola är mån om sina kunder och/eller kanske framförallt om sitt varumärke. Men jag är nöjd med svaret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0