Svullen?

Äntligen har jag fått en vad!


Sänka kosten

Tre dagar utan träning nu! Abstinens? Japp! Ikväll ska jag dock träna överkropp.

Jag har tagit tillfället i akt och sänkt mitt kostintag lite. Eftersom jag tränar mindre just nu gör jag ju av med mindre kalorier och jag är inte lika hungrig på grund av samma anledning.

Just nu ser kosten ut ungefär såhär:
Frukost
1/5 paket bacon
Äggröra på två ägg och 1 msk mjölk
Te

Mellanmål (2 ggr/ dag)
Ett kokt ägg / proteindrink (vatten)

Lunch och middag
Tacoköttfärs med wokgrönsaker
Eller
Rosmarinbiffar med rotfrukter

Idag blir det också två Eaa-drinkar och en med rage i samband med träning.

Det blir mycket te och "smaksatt" vatten (se bild).


Kvalité!

Jag läser kursen Quality Management just nu. Får massa bra tips till att effektivisera mitt arbete, plugg och liv! Läste precis dessa fantastiska punkter av Jan Carlzon:

Klok Karl!

Detta tillsammans med möte med min coach idag gör att jag trots skada som inte kunde komma mer olägligt känner mig pepp inför ny vecka!


BODYCOMBAT 55 - kvartal

Riktigt bra kvartal i BODYCOMBAT igår! Fredrik Andersson leverade! Fokus på det grejer jag och de andra utvärderarna ger mest feedback på vid licensfilmer.

Jag tyckte att nya musiken och koreografin kändes bättre nu än på Nike!

Mitt första steg att lära mig koreografin är att bara lyssna på musiken utan att lära mig koreografin. Jag vill få en känsla för den först! Sen är det ju tre veckor till release.


Vi Kämpar För Livet - 23 MARS - Ett träningsevent för BARNCANCERFONDEN

Du har väl bokat in lördagen den 23 mars?!?
 
Om inte så gör det nu! För då kör vi träningseventet Vi Kämpar För Livet på Nordric Wellness Lindholmen i förmån för BARNCANCERFONDEN.
 
 
 
 
Kolla det grymma schemat med instruktörer från Les Mills Nordic, SATS, Nordic Wellness, Sportlife, Friskis&Svettis, Elexia, Concept.
 
 
 
 
 
Bokningsinformation här
 
 

Då kom den!

Jag har känt mig lite sliten i knäna med omnejd efter all tuff uthållig träning. Hade planerat att vila benen i tre dagar efter BC-kvartalen idag. Men så i låt 2 på evasive jumping side kick så small det till och jag sträckte ljumsken.

Nu är jag tvingad till vila. Jag borde inte fuskat med min uppvärmning! Man lär så länge man lever ;)


Typiskt bra lördag!

Jag började dagen med GRIT-Plyo på SATS Torpavallen med Emil. Riktigt grym instruktör Kristin Liljesand!

Go frukost hos Emil och nu BODYCOMBAT-kvartal 55 på SATS Kungsgsatan med Fredrik Andersson.

Typiskt bra lördag!


New record och årets dropp

Helt galet att i måndags se 35 + 45 reserver bokade på min cykel, 80 bokade totalt!

Och eftersom 28 stycken bokat av sig tills idag så lönade det sig att ställa i kö trots att man fick reservplats 45 :)


Äter jämt!?!

Fick precis kommentaren: "Du äter fan jämt!" Tydligen så man gör för att snart ha gått ned 7 kg sen 1 januari. Typ 3 kg kvar sen hoppas jag målet är nått och jag kan plana ut :)


Les Mills - BBC - Check!

Jag är bra trött igår efter följande kväll:

17:10 egen BC
19:30 BODYPUMP för första gången på typ 2 år
20:40 CXWORX


Feb. 19, 2013

Fick mins er-hörselskydd i fredags. Den vänstra fungerade rätt bra medan den viktiga högra typ inte dämpa alls. Det är höger öra jag vill skydda mest. Så idag körde jag med er-skydd i vänster och vanlig öronpropp i höger. Det gick sådär :(

Kan inte utvärdera dem ordentligt förrän jag prövat med bägge.


GRIT (TM) Series - Utbildning

Det är dags att utmana min fysik och mitt psyke!


Cykelklass - Galet!

Totalt 78 till 36 platser bokade på min cykelklass på fredag! Galet!


Utvecklande och rolig helg! BC-grund

 
Det har varit  väldigt roligt, intressant och lärorikt på helgens grundutbildning i BODYCOMBAT. Jag har fått massa bra tips till min egen teknik, tror jag äntligen kan få till mina side kicks! Massa bra inputs till mitt arbete som utvärderare! Kommer redan idag kunna utvärdera bättre :)
 
Det roligaste har dock varit att se hur deltagarna tagit till sig feedback och hela tiden utvecklats! Ett skönt och ödmjukt gäng!
 
Tack Adam G. för en rolig och utvecklande helg!
 
 
Helgens citat: "Go bananas! Om du behöver go Mike Tyson! Hoppa upp på någon och bit den i örat."
 
 
 

Ofrivillige Pw


Nytt Friskis&Svettis

Friskis&Svettis har öppnat vad som utifrån ser ut att vara ett riktigt grymt gym ned stora öppna ytor på Kungsgatan!

https://cdn3.cdnme.se/383940/6-3/pic_511fe9fb9606ee1708b44183.jpg" class="image">


BC-grund Dag 2

Dagens bästa är att se när människor tar till sig feedback och utvecklas!

Idag har deltagarna haft:
- presentation 1
- Layer 2
- Challenge
- presentation 2

På bilden movie time


There is nothing like the smell of sweat in the morning!

Dag 2 - första presentationerna


Initial Module BODYCOMBAT

Grundutbildning BODYCOMBAT dag 1. Lär mig massor! Kommer att kunna utvärdera ännu bättre :)


Idag släpper vi....

Idag 15:02 släpper vi schemat till Vi Kämpar för Livet - Spinn of Hope!

Www.vikamparforlivet.bloggspot.se


Andas

För mycket nu... time to breathe scheduled for tuesday 20:30


BODYCOMBAT - VÅRENS MIX 2013

Nu är min mix av BODYCOMBAT för våren färdig. Såhär ser den ut ikväll och fram till nästa release:
 
 
 
 
  1. Writing On The Wal - 2-4 Groves (38)
    Because The Night - Cascada
  2. Back To Innocence - Stephanie Smith (45)
  3. Gona Love Me - Hixxy & R.S.R (54)
  4. Fight For Your Right (DJ Anady vs Sander Remix) (43)
  5. Invincible (Barracuda Album Mix 2012) - Sharnee (54)
  6. Burin It To Ground - Nickelback (40)
  7. The Switch - DJ Recoil (54)
  8. Miracle (SAD Remix) - Cascada (42)
  9. I Can Transform Ya - Chris Brown feauring Lil Wayne & Swizz Beatz (45)
  10. Payphone - Audiograve (54)
 

Det har hänt ngt!

5 januari visade mätningen på 16,4. % fett.

Idag visade den på 13 blankt!

Visst det finns felmarginaler men ändå runt 3,4% ned! 4 kvar!


Initial Module - BODYCOMBAT!

Förra veckan fick vi utvärderare på Les Mills ett brev om att om vi ville fick vi deltaga i en grundutbildning i de koncept vi utvärderar i. Detta för att vi ska utvecklas om just utvärderare. Jag nappade direkt och eftersom det enbart är en grundutbilding i BODYCOMBAT här i Göteborg i vår så är jag med Adam Gripenholm nu i helgen.
 
Det ska bli riktigt kul och jag hoppas utvecklas både som instruktör och som utvärderare!
 

On track

Det går åt rätt håll nu.
Första efter jul/nyår
Andra i januari
Tredje igår

Vad gjorde du igår kväll?

Eftersom jag har en "komma-ikapp-helg" lagade jag mat medan jag pluggade. Rosmarinbiffar, rostade rotfrukter, wokgrönsaker och tacoköttfärs.

Nästa helg händer ngt riktigt kul!


Varför sprida negativ energi?

Jag tror att olika "kostupplägg" fungerar för olika människor. Många saker kan ju spela in som allergier eller "känslighet", vad du tycker om att äta, gener, motivation och såklart din disciplin. Du kanske helt enkelt måste pröva dig fram tills du hittar det som funkar för dig och du kan hålla disciplin. Själv "förespråkar" (kom inte på något bättre ord) jag lågkolhydratskost om du vill gå ner i fettprocent och vill må bättre genom t.ex. få en lugnare mage. Varför? Jo för att jag själv äter så sex dagar i veckan och mår bra av det. Jag tycker att man främst bör äta riktig mat och inte massa saker som har en hållbarhet på flera år, men jag tycker inte att det är fel. Kosttillskott tycker jag är okej så länge det inte ersätter riktigt mat utan är ett komplement. Själv tar jag kosttilskott i samband med träning, t.ex. direkt efter träning har jag oftas svårt att äta något utan det är lättare att dricka något. Sen kan en proteindrink eller proteinpudding ibland ersätta ett mellanmål då det är lätt att ta med eller jag kanske inte hunnit handla. Jag tycker att det är vitkigare att äta regelbundet än att gå hungrig. Jag är ingen absolutist som säger nej om jag bli utbjuden på middag och jag serverar potatis, bröd, efterrätt eller dylikt.
 
Men jag tycker inte att det ä fel att man prövar olika "dieter" eller om du vill kalla det kostupplägg. Jag upplever det som att det är många människor som "hånar" folk som prövar sig fram med oika "dieter" eller till och med hittat ett upplägg som funkar för dem. Varför bryr vi oss så mycket om vad andra gör? Om någon mår dåligt och äter t.ex. för lite eller för mycket och deras hälsa är i farzonen bör vi såklart bry oss!
 
Är det inte bättre att vi istället fokuserar på att sprida en kost som fungerar bra för oss? Andra som inte funnit "sin kost" kanske kan inspireras av just dig!?
 
Jag är dock inte utan synd utan klagar på saker men jag försöker oftast tänka till en gång till innan jag klagar och fråga mig själv om det är värt att sprida negativ energi. Det finns ju dock tillfällen när man måste klaga!

Tisdagsdubbeln!

Ikväll körde vi teamkänsla på min BC. Ja du ser på bilden :) Deltagarna blir bara bättre och bättre, och stämningen på klassen bara ökar och ökar!

MRLn var fruktansvärt jobbig idag! Jag hade ätit mindre och hade hela Nike-helgen i benen! Utöver detta hitta Sofia 50 extra sekunder som vi fick göra squat jumps på! Kul kul! Jag gjorde bara en miljard sådana i helgen ;)

Avslutade kvällen med 20 minuter stretch. Natti!


Ny rygg

Ny rygg hos naptrapat Anders på Citykliniken.


... Och instagram

Enbart jobbat och varit post Nike idag. Återkommer om Nike.

Du kan följa mig på instagram sen ett tag tillbaka: johanpstromer


Body and soul

Jag var ju tvungen ;)


Föreläsning med Susanna Kallur


It has begun - The Nike Blast

Såhär långt:
Hotellfrukost
NTC - Train to Run
Mojo Flex
NTC- Focused Fight


Mot Stockholm

På tåget med Caroline, Emil och Therese mot Stockholm för The Nike Blast!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/383940/images/2013/pic_510b778b9606ee6174d07f3b.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/383940/images/2013/pic_510b778b9606ee6174d07f3b.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/383940/images/2013/pic_510b778b9606ee6174d07f3b.jpg%3C/a%3E">https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/383940/images/2013/pic_510b778b9606ee6174d07f3b.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/383940/images/2013/pic_510b7955e087c3771c0c0ad7.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/383940/images/2013/pic_510b7955e087c3771c0c0ad7.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/383940/images/2013/pic_510b7c479606ee27e1e37730.jpg" class="image">


RSS 2.0