One Hundrer Push Ups

Det blev en jogg på 25min i kylan. Jag tyckte att det räckte bra.

Nu har jag börjat min väg mot att klara 100 armhävningar i stöten. Detta ska ske genom sidan http://hundredpushups.com/index.html

Det finns ett sex veckors schema man ska följa.
Det började med ett test, ett max test. Jag klarade 50stycken vilket placerade mig i grupp 5 av 7, så jag fick hoppa in direkt på vecka 3. Så om 4 veckor ska jag klara 100 stycken.

Pass ett av tre denna vecka såg ut såhär:

(60 sekunders vila mellan)
Set 1 15
Set 2 18
Set 3 14
Set 4 14
Set 5, Max (minst 20) Jag gjorde 25

Ett bra tag sen

Imorse hann jag faktiskt träna ryggen och vaderna, skönt att ha det avklarat.

Nu ska jag för första gången sen i somras ut och jogga en sväng. Jag väljer att kalla det jogga för tempot kommer att vara lågt!

Nacke och köttfärs

Min vecka börjar med fortsatt nackont och spagetthi och köttfärssås.
Hur börjar din?


Jag måste sluta träna baksida axlar! Varje gång jag gör det så förvärras mina nackproblem massor. I lördags bytte jag till en mycket lättare övning, det hjälpte tyvärr ingenting. Så nu får det vara sluttränat med baksida axlar tills det löser sig.

Och dåligt med frukost hemma så därför äter jag pasta till frukost, ska försöka mig på att gå och träna snart och då bbehövs energin.

Joystick och www.tranasmart.nu

Idag har jag stött på uttryck som joystick, draken, och lite andra uttryck. Och nej jag har inte spelat något tv-spel eller räddat prinsessor, även om min tjej e en ltie prinsessa ;) utan det är i samband med träning jag stött på dessa uttryck.

Övningarna kommer från militären, och jag kom i kontakt med dem under en pt-session.

Joystick
Ta en internationell stång, sätter ena änden i något som får utgöra en klyka på gymmet, den ska sitta "fast" där.
Håll med bägge händerna i stängen, du för stången först till vänster, överkroppen roteras så höger axel hamnar framåt och vänster axel bakåt. Blicken ska fortfarande vara riktad rakt framåt. Du går seda tillbaka till startposition, och gör samma sak åt andra hållet.


Draken
Håll en viktplatta som en ratt framför dig, för den till ditt bröst. Ställ dig på ett ben och böj ca 20 grader på det aktiverade benet. Du är nu i drakens startposition.
Fäll överkroppen, i höftled, framåt samtidigt som den fira benet sträcks ut rakt bakåt. För ned viktplattan till raka armar, och sedan tillbaka till ditt bröst. Kom tillbaka till startposition.
Pressa upp viktplattan rakt upp ovanför huvudet, här gör du nu en tåhäv, och sedan åter till startposition.
Upprepa x antal gånger, och byt sedan ben.


Sedan har det varit jobb i receptionen, och en hel del snack om Zone www.tranasmart.nu

Kinesen

Nu har jag sovit nio timmar, vilket då medför att jag kommar för sent till skolan. Inte bra! Men vad gör man när man är lat?

Dagens träning blir styrka, rygg och mage, kanske hinner ngt mer...
Sen har ajg mitt cykelpass. Men ja det kanske e dags att sätta fart nu, slänga i sig frukosten.........


....närmar mig slutet på "Kinesen" nu, börjar bli riktigt spännande!

Trasig

Då e värstingmåndagen över. Så segt att gå till 1945. Och självklart avslutade ajg med att tappa min mobil så displayen knäcktes :( Man blir så handikappad direkt. Får nu hoppas att garantin tar det.

Kvällen innehåller mest matte. Måste ta tag i det!

Hur börjar din vecka?

Då var det måndag igen., och som vanligt på måndagar så var jag hos sjukgymnasten och fick akupunktur. Vet inte hur många nålar vi är uppe i nu *skrattar
Dock hade mina hörlurar gått sönder så jag kunde inte fortsätta att  lyssna på Kinesen av Henning Mankell. En mycket bra bok! Detta var dumt eftersom jag inte kan slappna av om jag måste ligga i ett tyst rum utan att ha något att lyssna på. Tror jag har för mycke inre stress för det.
Jag borde köra typ yoga eller bodybalance någon gång i veckan.

Idag är det skola från 13-20, vilket e drygt. Dock är det dags att ta tag i skolan lite mer! Hat slöat det sista!

Hur börjar din vecka?

Nattis

Dagen har mest bestått av jobb i repan och kurering efter gårdagen.
Nu e det sovdags.

NAtti

Slut i framsidan

Jag hann faktiskt med all styrka idag :)

Axlar, biceps, tricpes, underarmar och ben :)
Dock märktes de att jag inte kört knäböj på länge, kunde bara köra två set. När jag skulle köra det tredje så pallade jag inte, var helt slut i framsidan :)


Nepp nu e det dusch sen på med nitarna!


Hårdrockstema




För att vara en lördag är jag uppe tidigt :)
Planen för dagen är att åka till gymmet och träna axlar, biceps och triceps + lite bc.
Sen ha mitt pass, snabbt hem för att seda åka på förfest.
Grabb förfest med x-box 360. Hmm ja har inte sepalt tv-spel sedan jag var hmm ja typ 20 *he he

Sedan blir det metallsittning, redan tagit fram nithandskarna *he he

Och efter sittningen är det hårdrockstema på kåren!

Tvätt

Jag har inte skrivit ngt på länge eftersom jag bara hållt på med min bil i 2dagar, ingen träning, ingen skola.

Idag blev det dock lite bröstträning och så mitt fredags-cykel-pass.
Har fått en förfrågan om att köra det passet jag hade på 24-timmar på en av anläggningarna jag är på, så med andra ord jag ägde *he he

Fick en förfrågan om att tema ett box-pass. Himla kul ide! Har aldrig temat ett boxpass faktiskt. Grymt bra idé!


Kollade nyss på idol och såg Kevins version av Livin On A Prayer. Såg honom förra veckan, och han kan verkligen sjunga!
MEn när jag hörde hans BOnjovi-låt så var rösten helt annorlunda mot förra veckan, den var sjukt bra! E nog som en i juryn sa, tävlingen är avgjord!
Skicka honom till Eurovison och vi kanske har en chans för en gångs skull!

Nu ska jag tvätta och räkna matte


Veckouppdate

Uppdatering av förra veckan.

Jag höll i 2,7 bodycombatpass, två cykelpass och en box.
Körde ett combatpass och 0,3 bodyjam.
Sen blev det 3styrkepass. Får se hur det blir denna vecka :)

RSS 2.0