Massor att skriva om

Jag har massor att skriva om men får försöka ta det snart.

Måste sova lite nu :)


Jag kan inte grammmmamtik

Hmm ja dagen blev inte riktigt som planerad ändå... men nästan :)
Var hos optikern på synundersökning först, vilket drog ut på tiden, och sen skulle jag välja bågar (med smakråd med såklart) och det tog sin lilla tid det med, men med ett bra resultat.
Men i alla fall så han jag inte gymma utan det får bli två pass imorgon + en mils löpning.


träningen idag blev bodycombat, kan dock inte ta i fullt eftersom nacken inte klarar för snabba rörelser ännu, men det blev bra svettigt ändå :)

Sen hade jag mitt spiningpass till vilket jag lockat med en polare från jobbet.
Han ska ju va vältränad (spelar ev snart på högsta nivån i bandy)  men eftersom han aldrig kört spinning förut så var han helt slut, precis som jag ville ha det :)
Får se om han tar  sig till jobbet i natt eller om han redan fått träningsvärk redan *ha ha ha ha ha

Jag fick ett sms av honom efteråt då han tackade och sa att det var gött efteråt, dock var han helt färdig efteråt och sa att han hade fått energi av att kolla på tjejen breves bröst.
Ja alla sätt som funkar är väl bra eller? *skrattar



Dock blev jag lite trött före passet eftersom för femtioelfte och första gången så kom en av cheferna före mitt pass och frågade om jag kunde köra lite lugnare och tystare idag eftersom det skulle vara någon typ av föreläsning i slaen breve (dete tunga väggar).
Självklart sa jag ja och svalde min irritation över att det var just femtioelfte och första gången som jag har laddat för en hårt och farfyllt pass och får denna fråga.
Man kan ju faktiskt säga till en dag i förväg så man har förberrett ett annat pass eller??

jag har väl byggt alla meningar fel här nu men och? ha ha  


Mat = Energi

Oftast äter jag alldeles för lite mat vilket resulterar i att jag inte har tillräckligt med energi för att orkar med allt man skulle vilja.
Så för att verkligen okra med allt som ska göras idag så sitter jag och trycker i mig mat nu *skrattar
Babys goda lasagne


Morgonsol

Yes snart är det fredag och helg :) Sen e et bara 3-dagars arbetsvecka :)

Nattens arbete gick hyfsat fort, dock avslutades den med ett möte om ja....hm det handla om en stor ombyggnad på jobbet men mer vet jag inte,,,,har faktiskt ingen aning eftersom jag var strängt upptagen med att hålla ögonen öppna.
Tror jag somnade till några gånger :) Liksom många andra. Vansinne att ha möte den tiden, då e man helt slut.


men jag har ju redan hunnit med att köra motorcykel idag eftersom jag tog den till jobbet igår :)

Idag måste bli en effektiv dag, massor som ska tränas och hinnas med.

Jag e nöjd om jag hinner:

Fixa nya glasögon
Träna bröst, mage och ngt mer
Bodycombat
+mitt eget spiningpass

sen ska två saker postas också + att jag måste hinna äta massor :)


Hoppas alla har en bra morgon i solen?

Stressad, vem jag?

Idag hade min mobil stängt av sig vilket ledde till att jag försov mig två timmar och ja jag kan säga att jag blev minst sagt stressad, och jag funkar inte så bra när det gäller stress relaterat till saker som jag måste göra. Dock presterar jag bättre om man är lite stressad när det gäller t.ex. skolarbeten idrott osv.

Men ja det hans inte med någon träning och i och med att jag är bra på att förstora upp saker som gäller mig själv och få ångest för det. Måste sluta med detta.
Men nu så blev träningen lidande och det gillar jag inte ha ha. Nu får det bli tre timmar träning imorgon bara för det *skrattar

Ja ja skit samma ha ha


Förresten är jag tankspridd som f-n också.. fast jag e bra ändå ;)


Negga - Skita i det / Negga och köra ändå?

Jag har kommit fram till att min blogg inte är så inpirerande eftersom jag är rätt så gnällig bitvis... men ööhh kan ju vara kul med någon som inte bara e positiv också.
Många träningsbloggar är ju av folk som inspirerar och ger massa energi, och grymt skönt med dessa bloggar! De gör ibland ens dag ju :)

Så då kan det ju vara bra om en annan skriver om när man eg vill skita i att träna och bara äta pizza, fast man kanske genomför träningen i alla fall.
Och det händer kanske väldigt ofta att jag faktiskt bara skiter i träningen och äter just pizza. Det har ta mig fan till och med hänt att jag struntat i att gå upp, satt på film på datorn och ätit 2kg godis nersköljt med Coca Cola. För när jag blir deppig så tröstäter jag.
Dock har jag nu varken tröstätit eller ätit godis på mer än elva veckor. Dock har jag deppat, men inte tröstätit. Men jag unnade mig en pizza senast förra veckan!
Och vet ni vad??
Den var jävligt god!

Visst jag har planer för min kropp, men jag är en människa som inte har den bästa diciplinen (kan kanske inte ens stava till det) inte heller den bästa motivationen eller kunskapen, eller de bästa generna, jag är inte heller världens mest positiva människa. Utan när jag är ledsen så gråter jag och när jag är glad skrattar jag och när jag inte är något så e min mun ett streck *skrattar
Jag kan tjöta ihjäl folk (fråga min tjej bara) men jag kan gå och vara tyst i en hel dag också!


Men ska jag vara helt ärlig så mår jag inte dåligt över min kropp som jag gjorde när jag var yngre, visst jag vill bli större, snabbare, starkare, uthålligare men jag har inga komplex för min kropp!
Min tjej säger att jag har den snyggaste kroppen hon haft (kommer inte på bättre ord) och det betyder i alla fall något för mig!

Vad jag menar är att det är faktiskt okej att vara arg, ledsen, skita i träningen, äta godis-smör-dricka-hamburgare, festa likaväl som att vara glad och positiv.
Man har rätt att vara sig själv!

Nu blev jag väldigt utlämnande ett tag här men ja ha ha




Jag har inte alls haft samma energi och motivation till träning nu i vår som i höstas, och ja har väl tränat därefter också.
Idag var en sån dag när jag funderade på att strunta i att träna, men gick upp till gymmet i alla fall.
Väl där var stereon paj så fick träna med ipoden, vilket jag finner meckigt.

Jag funderar typ tusen gånger på att strunta i det och gå hem.
Men jag genomförde hela träningen eftersom jag hade bara blivit missnöjd med mig själv om jag hoppat den.

Så dagens träning blev:
Axlar
Hantelpress 3x 6-10
HAntellyft framåt 3x 6-10
Hantellyft åt sidan 3x 6-10
Hantlar baksisa axlar 3x 6-10

Trapslyft 3x 6-10

Biceps
Stående curl ez-stång 3x 6-10
Hammercurl 3x 6-10
Curl i drag 3x 6-10

Nu ska jag lägga mig i soffan med en gainer och köttfärs......hm rolig combo


Vad gör du när du inte känner för att träna? Gör du det ändå eller skiter du i det?


Söndagsskoj

Oj oj nu blev det så att jag tränade på en söndag igen, helt otroligt ;)
Det blev en powerwalk på morgonen, typ 5km eller ngt. Svettig blev det i alla fall i den sköna morgonsolen :)

Sen blev det triceps, underarmar och en sväng till på axlar + nackträning

Triceps
Dips 3x max
Ngn slags hålla emot triceps övning 3x 8-Tio
Pushdown 3x 6-8

Underamar
Undersida (handflata upp)
Översida (handflata ner)

Axlar
Hantelyft åt sida 2x6-8
Hantelyft framåt 2x6-8
Baksida mha dragrem, stående 2x6-8


Den vanliga nackträningen


Sen var det en lång lång lång men till slut trevlig natt på jobbet


Nu ska jag till Götelaborg och leta kläder till en 80-talsfest och köpa ett kapell till hojen 

image94

Träningsvärk

Ryggpasset blev riktigt tufft vilket har resulterat i en grym träningsvärk idag :)
Verkligen i hela ryggen.
jag behöver ha massagen
Dock blev det ingen träning idag, blir nog imorgon istället.


Idag har det stället blivit en promenad på stan med baby. Och så åt vi en god lunsch buffé.
Resten av dagen spenderas i soffan men balkongdörren öppen så man känner värmen utifrån :)

Grymt gott att solen lyser :)



Hur spenderas din lördag?


Fredagen fortsätter :)

Eftersom det inte finns behov för fler pts på gymmet så får man skaffa sig den erfarenhet man kan, så jag brukar gå med en av de pts som finns där. K., för att lära mig mer.
Så spenderades första timmen på gymmet 10-11.

11-12 blev det ett förnärvarande rätt hårt gympass:

Bröst
Bänkpress 3 x 6-8
Lutande hantelflyes 3 x 6-8
Lutande Cablecross 3 x 6-8
Bröstpress 1 set stege

Ben
Benpress 5 set med stegrande vikt 20-10
Lårcurl 3 x 10
Vader 3 x 10

image93



Rätt nöjd med det faktiskt :)


Sen bidde det en gainer med kreatin och nu äter jag lasagne.


Dagen fortsätter med:

Ska ha boxklass med tv4 och sen blir det en timme i gymmet, tror på triceps och mage.
Ryggen och ett axelpass till imorgon förmiddag.


Sen tror jag det blir lite afterwork med några av grabbarna, dock en väldigt lugn eftersom det ska tränas imorgon :)

Fredagsmorgon

Idag är man uppe tidigt eftersom jobbet började tidigare igår. Var hemma redan 02 istället för 07. Underbart.
Dagen har börjat med solsken, gröt och en gainer med kreatin.
Hur resten blir får man se.



Hoppas alla får en underbar fredag :)

Träning trots förkylning

Förkylning

Snuva, täppt i näsan och ont i svalget

När man blir förkyld blir man ofta snuvig eller täppt i näsan. Det är också vanligt med lätt hosta och en obehagskänsla i halsen. Man känner sig hängig och sjuk och ibland kan man få lite feber. Hög feber är ovanligt.

Förkylning är den allra vanligaste formen av luftvägsinfektion. Den drabbar de övre luftvägarna - näsan med bihålor, mellanöronen, munhålan, svalget och luftstrupen.

När man är förkyld svullnar slemhinnorna i näsan och svalget och ger ifrån sig mer slem än normalt. Slemmet är ibland tunnflytande som vätska och ibland lite tjockare.



Virus - svårt att skydda sig mot

När man blir förkyld har man blivit smittad av ett förkylningsvirus. Sådana virus finns i flera hundra olika varianter. Efter en förkylning har man ett visst skydd mot en ny infektion av samma virustyp, men risken är stor att man stöter på nya varianter av förkylningsvirus.

Sjukvårsrådgivningen

image92


Måste ha varit att jag natten till onsdag stod men en som knappt orka stå på jobbet pga förkylning som jag blivit förkyld, banne ta honom :(
Måste införskaffa någon typ av multivitamintablett. Tror jag inte får i mig tillräckligt med vitaminer.

Ja man lever inte alltid som man lär, i jobbet skulle jag ju inte rekommendera någon som är förkyld och utan energi att träna hårt. Men man ska ju inte heller överdriva "rädslan" eller vad man nu ska kalla det utan personen får känna efter själv om man kan träna eller inte.


Men jag kände först på combaten att jag inte tog ut rörelser, eller tog i för kung och fosterland, som jag brukar :)

Dock hade jag svårt att inte ta ut mig på min egen spinningklass både röstmässigt och fysiskt :)


Nu sitter jag är och äter med baby och kollar på vänner. Energin börjar sakta ta sig tillbaka.
Och jag är nöjd med att genomfört 2h konditon i alla fal :)


Nöjd med själv :)

Förkyld

Hmm nu vaknade man snorig och förkyld....hmmm inte bra......då e det som vanligt dags att avgöra om manska träna ändå eller inte......
Jag har dock aldrig blivit sämre av att träna lite förkyld. Dock tränar jag inte med halsont.
Just halsont har jag fått lära mig är det som kan vara farligt och kan sprida sig neråt till t.ex. hjärtat.
Men det beror väl såklart på vad halsontet beror på....


Ngn som lärt sig ngt annat?

Morgonsol och ja paintbollen

image91



Då var det morgon och vilken morgon.
Blå himmel och strålande sol :)
Nästan så man önskar att man inte skulle gå och lägga sig faktiskt.
Kan det vara så att våren har kommit för att stanna?


Blir en annorlund dag i och med att jag ska börja arbeta 2100 istället för 0036.
Därmed behöver sömnen justeras, måste ju kunna somna x antal timmar tidigare.


Antingen blir det promenad, styrka, combat och mitt spinninpass, äta och jobba. Vi får se vad som orkas och hinns med :)




Just de jag, painbollen var det ju.
Hm ja totalt sett så e det väl ingen som har någon koll på vem som vann.
Jag minns bara min fina stormning då jag tog ut tre strycken +varav en också blev beskjuten av sina egna när jag gömde mig bakom honom *skrattar lite djävulskt

Kvällen fortsatte med bad (ska lägga ut en film från det snart ha ha ha )
Och sen blev det trerätters och dans.......


...sovdags

Inte så mycket men alltid något ha ha

Denna onsdag har varit träningsfri.

Den har istället spenderats på stan med baby, hämtat hund från vetrinären och fikat ute i vårsolen. För det var vårsol även om den gick i moln ibland.

image90


Men på gymmet har man självklart varit ändå.

haft mitt boxpass, det gick utmärkt


Snart helg :)

Press på axlar

Eftersom jag dels fått en liten hm kommentar om att jag inte har några axlar och at jag inte är särskilt stark i axlar så ska jag börja prioritera dem istället för bröst osm man nu gjort i några år. Alltså kommer första passet på veckan innehålla axlar.

Så idag blev det till e början en riktigt hårt axelpass:
Hantelpress 3x6-8
Hantellyft framåt 3x6-8
Hantellyft åt sidan 3x6-8
Hatlar baksida 3x6-8

+ Trapslyft 3x6-8


Sen gick jag på biceps (nästan uppe på normalvikter)
Stående curl ez-stång 3x6-8
Hammercurl 3x6-8
Curl i drag 3x6-8 plus stege nedåt på sista

Avslutade med:
Magmaskin 5x 6-9
Nackträning 2x20 tre övningar

image89


Dubblade löpningen idag till 5km på typ 20min och nu var det ute, mycket bättre än inne. Och min vän ipod nano (införskaffad på Ipod-store i New York) var med. Lyssnade på Henning Mankell - Branvägg medans jag sprang :)
Kändes helt okej med löpningen. Nästa gång blir det nog typ 8km

Paintboll och årsfest

Imorgon lördag så är det en riktig fullaktivtets dag!

Det som gäller är årsfest med handbollen.


Dagen börjar klockan tio med paintboll!
Vi ska spela på ett gammalt nerlagt sågverk en bit utanför staden (ja jag vet att det är...en by ha ha)
Asså jag vet precis hur tankarna komemr gå i hjärnan *ha ha och det kommer spruta adrenalin i hela kroppen!
Rädsla, aggression och massa andra tankar *ha ha ha ho hi
Och som vanligt är det bara vinst som gäller!

image88


Tror jag går upp lite tidigare och tar motorcyken dit och det är fint väder :) wroom wroom


Senare på eftermiddagen så är det som vanligt förfest på badhuset, vi hyr alltid det in för årsfesten.


Årsfesten hålls som vanligt på ett hotell utmed den stora sjön. Det blir trerättersmiddag och ja ha ha dans.. (not my kind of music dock)


Som ni ser fullt upp!

El fredo eller fredag

Okej resumé av fredagen:

Sjukt slapp på jobbet, ett möte på en timme som gjorde att vi fick göra 8motorer mindre :)

6h sömn, vilket iofs är lite för mig då jag måndag-torsdag sover 7-9h (tisdags blev det elva timmar).
Men 6h är ändå helt okej för att vara fredag då man ska ställa om till normaltid som ni vanliga dödliga som jobbar dag har.


Dagen började men god mat kyclingfilé med ja jag tror det heter typ skogsvampspanna (grädde i :P ) eller ngt sådant skoj :)
Sen blev det lite shopping, och sen iväg till gymmet.

Dagens träing bestod av styrketräning och 2,5 intensiva km på löppbandet. Måste erkänna att jag inte alls är något fan av löpband. Ska man springa ska man springa i naturen.
Styrketräningen bestod av:

Biceps (Nästan fullvikt igen)
Stående curl, ez-stång 3x 6-10
Hammercurl 3x 6-10
Stående curl i drag 3x 6-10

Ben
Benpress 2x10
Sittande lårcurl 2x10
Stående vadpres 2x10


Nu bär det av hem till sveriges stad nummer 2 och äta taccos *mums mums :)

Torsdag

Idag blev det en snabb frukost (jag äter lagad mat till frukost så man har energi inför träingen) gårdagen recept :)

Sen blev det ett snabbt ryggpass

Rygg
Chins 2x max
Marklyft 2x 6-10
Övre delen bredd rodd 2x 6-10


Sen var baby tillbaka med sitt combatpass och hade sitt bästa pass ever!

Och sen körde jag mitt första spiningpass på 2veckor och det gick riktigt bra!


Och nu har jag ätit så jag nästan rullar fram och slappar med ett fotbad :)

image87



snart helg!

Onsdag

Efter att ha läst lite på http://josefinpersson.blogspot.com/ så fick jag full inspiration och blev lite effektiv grovstädade lägenheten, packade och lagade mat vilken jag åt plus jag gjorde några matlådor.
Det blev från ett recept jag hittade på bodys forum:

500-600g kyckling
4dl kokbar creme fraiche (vilken fetthalt bestämmer du själv)
En röd paprika
Hur mycket cashewnötter du känner för
Curry

Strimla kycklingen (eller om du föredrar tärna), stek den tills den är färdig men inte torr. Salta och peppra.
Precis innan kycklingen är färdig så lägg i den strimlade paprikan.

Häll i creme fraiche och krydda med curryn.
Koka ihop typ 2min.
Servera med ris, själv föredrar jag paraboiled.

(Hade en bild men då jag glömde kameran hemma så ja får jag väl lägga upp den i efterhand)


Kvällen bestod av kort med intensivt styrkepass, axlar och triceps.

Axlar
Hantelpress 2x 6-10
Hantellyft åt sidan 2x 6-10
Hatelyft bakåt 2x 6-10

Triceps
Dips 2x max
Kickback 2x 6-10
Pushdown 2x 6-10

Styrketräningen följdes av mitt boxpass.
Min röst var väl som vanligt slut efter ja 30 av 75min *skrattar

Hände dock en liten halväcklig grej. En tjej som fick andnöd och fick avbryta. Sen visade det sig att hon fått ett stort utslag på halsen.
Men jag tror att allt gick bra sen :)

Helgen

Blev väldigt många inlägg såhär på morgonen. men ja  det e la bra det :)

Och detta ska handla om helgen :)



I fredags kom äntligen min baby hem igen!
Var himla skönt när hon vart borta så länge.
Så det var ett mycket kärt återseende!
Första dagarna spenderades då i Gbg och bla på Ikea.

Där fick jag hjälp (av baby såklart) med att införskaffa några nya tavlor, blommor och annat till min lägenhet.
I vilken resten av helgen spenderades och fixades och trixades.....skrev ju ett grymt kul inlägg om mitt målande av sovrummet så får inom kort lägga upp några bilder på hur det blev och vad som införskaffades på ikea!

Men nu ork jag inte för nu ska det sovas!!!

Knyckte något roligt

Knyckte något ja låt oss kalla det roligt från en annan blogg

30

Sömn

Glömde ju att jag sov härliga 10,5h igår :)
8.15-18.45!

Gymning

Idag var det dags för det första styrketräningspasset på 2 veckor.
Det blev ett rätt lugnt pass eftersom jag vet vad som händer med mina handleder om jag går på dirket utan att öka succesivt.

Man kan väl säga att den här veckan blir en "komma igång vecka".
Med garanterad träingsvärk!
Jag får alltid grymt mycket träningsvärk om jag hållt upp lite från träingen.

Dagen pass innehöll:

Bröst
Bänkpress 2x 6-10
Lutande hantelpress 2x 6-10
Lutande flyes i drag 2x 6-10

Biceps
Stående curl ez-stång 2x 6-10
Hammercurl 2x 6-10
Curl i drag, rak stång 2x 6-10

Mage
Magmaskin 2x 6-10
Knä till panna  2xmax
Sneda crunch på boll 2xmax

Första träningspassen

Idag gorde jag mina första träningpass på två veckor. Baby kom med förslaget med morgonträning (kl var visserligen 11 när passen börja, men men ;)
Det blev 45min spinning och 30 min core.

Spinningen svettades man ju rejält av, konditionen har allt tappat lite.
Dock Core...alltså jag känner ju lite här och där i vissa övningar men ja nä....skulle vilja att vår core var mer fokuserad på magen, så det bränner lite gött i rutorna......!


Nu e det bara att fortsätta att träna och sköta sig!



image86


Kvällsmålet

Kvällens måll bestod av stekta kantareller i tunnbrödsrulle!
Otroligt gott!
Och ja jag hade matlagningsgrädde (15%) i kantarellerna :)


image84
 
image85


Mumsfilibabba!

Pizz/filmkväll

Inte för jag på något sätt har varit duktig det senaste dagarna, varken ätit som jag ska eller rört på mig särskilt mycket.
Dock ska jag ändå unna mig en pizza och film med min vän P.
Jag ska banne mig äte en Josef Special (Härlig kebabpizza med pommes frites) Minst 2000kcal! ha ha ha


Jag hoppas det blir en Action!
Kanske ngt gammalt med Rambo eller Van Damme (alltså hans rollfigurer heter ju alltid olika så skrev han eget namn istället)...eller kanske dolphan.....

image81 image82 image83


fast det kan ju iofs finna några nya bra actionrullar ute? Någon som har förslag?
(vi pratar meningslös action då alltså, helst så lite handling som möjligt *skrattar)


Ha en bra kväll i solen! (För här e det kvällssol)

Våren

Man märker verkligen att våren har kommit. Vart tvåsiffrig temperatur i tre dagar nu :)
Med den stigande temperaturen och solen så känner man att ny motivation, inspiration, glädje och energi fyller kroppen!

Äntligen känner man för att träna utomhus igen!
Såg en snubbe som sprang i t-shirt och kortbyxor kl 19 på kvällen, det kanske var lite väl tidigt *skrattar

Vi (jag och hundarna) hade en rask promenad igår kväll, ska dock erkänna att det blev en liten paus för mig då jag lät hundarna springa löst ett tag.

image80


Idag fortsätter gårdagens syssla och ännu mer rehabträning.


Vad dagen mer har attt vänta får vi se :)


Snart kommer min baby hem (hon har varit borta en evighet nu) ska bli skönt!

Dagens syssla


För att inte klättra för mycket på väggarna fick jag hitta på en syssla. Det blev ommålning av sovrummet. Bort med det blå, fram med det vita. Med stigen gick det utmräkt, kunde man kolla framåt hela tiden :)
Om det blir bra det återstår att se :)



image79

Rehabträning och nacken

Äntligen fått börja köra lite rehab för nacken :)

-Titta ner mot motsatt höft
- Vrida huvudet åt sidorna
- Örat mot axlen
- Arma över huuvd och sträck bakp
- Armar rakt ut å sidorna och sträck bakåt

10ggr per sida och minst 3-4ggr per dag
och så varm om halsen hela tiden, gärna en sjal var rådet från den danske läkare! (Kom palestinasjalen jag fått av baby väl till pass) Och trots min dåliga hörsel så lyckades jag uppfatta detta grötiga språk ;)



Bäst att se till att sköta den exemplariskt! Kanske till och med lite mer :)

Tjejen tog lite bilder för ett tag sedan, vågar väl lägga upp några :)

Nu skulle väl korten vi tog i höstas vart med så man såg utvecklingen.. men får la göra ett sånt inlägg inom en framtid.


image73

image74



image77

image75

Ska försöka mig på en liten deff efter göteborgsvarvet, eller så struntar jag i det och äter och dricker gott istället ha ha

RSS 2.0